Overwinteren, Santa Barbara en een enorme verrassing

We hadden afgelopen week de leukste verrassing van deze reis. Daarover later meer. Eerst wat andere onderwerpen.

Deze nieuws brief is opgeleukt met korte video’s in plaats van foto’s. Die maken we ook voor andere social media, dus nu ook hier. Voor de beste ervaring vergeet niet het geluid aan te zetten. Laat in de comments eventueel weten wat je vind van deze verandering.

OVERWINTEREN
Zoals jullie vast gemerkt hebben aan de hand van de berichten is ons avontuur op dit moment meer “overwinteren in Spanje” geworden dan een reisavontuur. Eigenlijk is het wel zoals we eerder schreven bij de keuze voor caravan of camper: met een camper ben je altijd op reis en met een caravan verhuis je op het moment dat je wilt naar een andere plek. Welnu het bevalt ons zo goed in deze streek dat we zeker nog even hier blijven (waarschijnlijk tot eind maart want half april moeten we sowieso even in Nederland terug zijn). We genieten hier volop van het mooie weer, de leuke uitstapjes, de schitterende omgeving, de gezellige mensen die we ontmoeten en heel veel lachen en vaak uit eten en eten en eten……(oke we zijn nu even aan het lijnen 🙂 ).

LUIFELVOORTENT
Bij onze caravan, toen we die kochten, zat een opblaasbare voortent. Erg groot en erg veel materiaal met een gewicht van totaal 60-65 kg. Dat vonden we te zwaar en te veel werk dus die hebben we verkocht vlak voor vertrek uit Nederland. We wilden het eerst aanzien met alleen een luifel, maar met een langer verblijf op één plaats merkten we dat we toch wel een voortent missen. De oplossing werd de aanschaf van zijwanden en een voorwand om van onze luifel een luifeltent te maken. Gelukkig hebben we in Nederland Obelink, die bestellingen in vrijwel geheel europa levert. Maandag besteld en vrijdag geleverd op de camping, dus perfecte service. Daar hebben we geen spijt van. Het zorgt ervoor dat we eind van de middag en begin van de avond langer genieten van het mooie weer doordat we even lekker uit de wind kunnen zitten. En het zorgt voor extra ruimte waar we spullen kunnen laten staan.
Direct na aankomst van de dozen kwam buurman Peter (en anderen) tevoorschijn om te helpen. Gelukkig is Peter erg handig en had hij al ervaring met soortgelijke onderdelen bij zijn luifel. En dankzij zijn hulp kwam de luifeltent mooi strak te staan. Zie hier in het filmpje ons werk en het resultaat.

EL CASTELL DE SANTA BARBARA
Afgelopen weken bezochten we onder andere Alicante. ’s Morgens de stad in om het centrum te verkennen, dan (uiteraard…..) lekker eten en in de middag hadden we gepland om ‘El Castell de Santa Barbara’ te bezoeken. Een kasteel op een berg tegen het centrum van Alicante. De parkeerplaats hadden we al uitgezocht in een parkeergarage vlakbij het centrum en op loopafstand van de lift waarmee je een flink deel de berg op kan en in het kasteel uitkomt. Evengoed was het nog een behoorlijke klim naar boven (of zoals Marloes op haar Haagse manier zei “wat een tering-end klimmen”) Alle informatie over het kasteel vind je hier:  https://castillodesantabarbara.com

Het kasteel heeft verschillende niveaus waarop je van het uitzicht kan genieten. Helemaal boven kijk je rondom over Alicante. Een aardige klim maar zeer de moeite waard. Geen geschikt uitstapje met nat weer en te gladde schoenen (wij troffen gelukkig erg mooi weer). En zoals je ziet hebben we wat strijd moeten leveren om weer veilig het kasteel te mogen verlaten 😉

FOTO’s

Enorme verrassing
Voor mijn (Antoon) verjaardag kreeg ik een sein dat we niets moesten afspreken in verband met een verrassing. Op de dag zelf had Marloes onze dochter Janneke ‘s morgens nog aan de telefoon. Even later stuurde ze een bericht via whatsapp met een woordzoeker die ik moest oplossen. De woordzoeker leidde naar een tijdstip. Vanzelfsprekend werden we nu wel heel erg nieuwsgierig. Vervolgens kwam een raadsel om een locatie te ontdekken. Daar kwamen gelukkig nog wat aanwijzingen bij en uiteindelijk wisten we dat ze een etentje voor ons had geregeld bij een restaurant hier dichtbij om 19:15 uur die avond. Wij gingen dus met plezier naar dat restaurant. En wat er toen gebeurde: kijk hier het filmpje dat Janneke maakte (en op Instagram plaatste) om de hele verrassing te bekijken en vergeet vooral niet het geluid aan te zetten (ter bescherming van je oren misschien niet te hard, haha): https://www.instagram.com/reel/C3KLsADoS8r/?utm_source=ig_web_copy_link

Wil je meer zien, we plaatsen op Facebook en Instagram tussentijds ook updates. Heb je suggesties? geef dan een reactie. We lezen alles en proberen op alle reacties te reageren. Als je specifieke vragen hebt die wij individueel willen beantwoorden dan doen we dat graag per email info@hetreisavontuur.nl

21 gedachten over “Overwinteren, Santa Barbara en een enorme verrassing”

1. Gefeliciteerd met je verjaardag. Vandaag de veertiende toch? En leuk de verrassing die jullie dochter jullie bezorgde.
    Leuke tochtjes. Mooie uitbreiding van jullie woonplek. Blijf er maar fijn van genieten. Hier wisselend weer steeds. Ook ok.
    Groetjes, van Hanneke.

2. Weer heel leuk om te lezen.
    Herkenbare filmpjes.
    Ik was ook snel klaar met de opblaasbare voortent.
    Inderdaad wat een gewicht.
    Nu een vaste luifel met zijwanden .
    En voorwand.
    Voor het nieuwe seizoen wel nieuwe banden onder de caravan.
    Niet omdat ze versleten zijn ,maar voor de leeftijd.
    Ooit een klapband gehad ,en dat wil ik nu voorkomen.

Veel plezier nog
    Jan Dielissen

3. Wat een geweldige verrassing van jullie dochter!😍
    En super mooie voortent zo👍
    Wij hebben ook de zijwanden ( ook van Obelink) maar deze voorkant houd ik ook in gedachten
    Top!!
    Doorgaan met de filmpjes🥰

4. Wij hebben ook dezelfde luifel en bijbehorende zijwanden en voorwanden. Misschien ook, dat vinden wij, ritsen in plaats van de wanden vast te zetten. Hebben wij bij een zeilmakerij laten doen.
    Leuke filmpje en heel goed verslag.
    Wij gaan in het voorjaar 2 maanden naar Spanje en hopen hier te kijken waar we naar toe willen.
    Fijne voortzetting van jullie reis.

5. Oh ja, dat was ik natuurlijk weer effe vergeten maar Ute hielp mij ( wat dat betreft is zij mijn geweten zo ongeveer, die houdt alle verjaardagen goed bij ik vergeet de mijne soms nog ha ha hi,hi)

6. Hallo Antoon en Marloes,
    Antoon allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Die verrassing voor je verjaardag is voor mij heel herkenbaar.
    In 2015, vlak voor onze vakantie, is mijn moeder overleden en op de eerste maandag van onze vakantie hebben wij haar naar haar laatste rustplaats gebracht. Wij zijn toen ‘s-woendags toch op vakantie gegaan met de caravan naar het Gardameer. Anderhalve week later was het vaderdag en op de zaterdagmorgen om 8 uur stonden opeens Danielle (toen 6 maanden zwanger), Judith, Robert (de vriend van Danielle) en Yasmin van 3 1/2 jaar (dochrer van Danielle, Robert en onze kleindochter (en prinsesje) voor onze neus op de camping. Zij waren vrijdqg om 20.00 uur met de auto uit Gouda vertrokken en in een stuk doorgereden. Robert had voor 1 nacht een stacaravan op de camping gehuurd en zondags ( op vaderdag) zijn zij om 11.00 uur weer richting huis vertrokken. 1.100 km. heen en 1.100 km. terug om mij op vaderdag te verassen.
    Een mooier vaderdag kado kan je als vader niet krijgen en jij denk ik niet als verjaardags kado.😊😍😉🙏❤️‍🔥