Het was deze week rustig op de blog omdat we een behoorlijk drukke week hadden in het kader van de voorbereidingen van onze reis: verder ont-spullen, de woning in de verkoop brengen (komt komende week online bij degratismakelaar.nl) en nog wat zakelijke afspraken (die gaan natuurlijk ook door, want ook onderweg blijf ik voor een aantal klanten beschikbaar voor advies- en schrijfwerk, zij het op afstand).
Afgelopen week hebben we totaal 4 keer de laadruimte van onze VW bus gevuld met grof vuil en weggebracht. Dat ruimt lekker op. Qua ont-spullen zijn we nu toe aan keuzes tussen verkopen, naar de kringloopwinkel brengen of opslaan. En ondertussen veel inventariseren om te verkopen (vinyl platen in DISCOGS app zetten, lijst van alle “Suske en Wiske” stripboeken maken voor marktplaats, Alle boeken uitzoeken welke weg mogen etc.)
Woensdagmorgen zijn de foto’s gemaakt voor de makelaar en woensdagmiddag werden we geïnterviewd over ons avontuur door AD/Haagsche courant. Aanstaande maandag (is althans nu de planning) verschijnt een artikel in de AD Zoetermeer editie (we gaan uiteraard een foto van het artikel plaatsen 😉 ).
Nog even een update op verzekeren en inschrijven: Voor iedere verzekering is een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland noodzakelijk (evenals voor het doorlopen van de AOW opbouw en veel andere bureaucratie). Dus wij gaan ons inderdaad op een ander adres inschrijven. Wat betreft de verzekering van de caravan: vrijwel alle verzekeraars vergoeden de schade niet als er sprake is van (semi) permanente bewoning van de caravan. Alleen (voor zover nagegaan) Centraal Beheer en Interpolis kennen die beperking niet. Daar is de enige beperking dat de caravan niet meer dan 180 dagen achtereen in het buitenland mag zijn. Aangezien onze frequentie van in Nederland komen zeker hoger ligt is dat voor ons geen issue.
Succes met alles.
Dank je 🙂
Mooi blog weer. Jullie zitten niet stil.
Ik blijf volgen!
Succes
Dank je 🙂
Ik ga jullie zeker missen maar wens jullie heel veel mooie avonturen en ga jullie zeker volgen 😊
<3