Natte tijd in Nederland

Alweer meer dan een maand geleden dat we de vorige blog publiceerden. Dus de hoogste tijd om even bij te praten. In deze blog een update van onze verhuizingen in het natte Nederland.

Vanuit Zoetermeer, waar we verbleven voor wat praktische afspraken en bezoeken aan de kinderen, verhuizen we naar Hoogmade, camping De Freek. Deze hebben we op social media al diverse malen langs zien komen maar er verblijven hadden we nog niet gedaan. Behalve camping is “De Freek” ook Jachthaven en dat geeft altijd een leuke sfeer. Het is een boerencamping, waar je de boer belt op zijn 06 nummer als je komt inchecken of iets nodig hebt. De weg er naartoe is al spannend, want smal en met een hoog bruggetje erin, gevolgd door een vrij scherp bochtje. Als we op dag 1 na het installeren boodschappen gaan doen zien we dat de maximum breedte op die weg toegestaan 2,20 meter is (oeps, daar reden we net met een caravan van 2,50 meter en we moeten ook nog terug….zien we dan wel weer. Haha. Het was een week met veel regen en zo werd de camping steeds drassiger. De terugweg ging probleemloos nadat Marloes vanaf het begin van de weg belde dat de weg vrij was en Antoon kon gaan rijden.

Onze vorige caravan staat te koop op Marktplaats. Tussendoor hadden we een geïnteresseerde potentiële koper. Dus de caravan bij de stalling buiten laten zetten en de gegadigden ontvangen en de caravan laten zien. Nu hadden we de caravan zelf inmiddels ook al 8 maanden niet meer gezien en helaas constateerden we dat er een lek was en onder een raam (aan de voorzijde) schimmel was ontstaan. Die verkoop konden we dus op de buik schrijven. Wel gelijk een monteur (die op locatie komt) geregeld die het 2 weken later in Zoetermeer kwam repareren. Het lek was ontstaan door een klein scheurtje in de buitenwand naast het voorraam. Dus hele raam er uit, alle aangetaste delen vernieuwd (inclusief de binnenplaat) en vervolgens is het voorraam er weer in gemonteerd. Nu weer hopen op een volgende gegadigde.

En ook in deze periode tussen de verhuizingen door gingen wij naar Mechelen naar onze Belgische vrienden Dirk en Greet (die we in Spanje leerden kennen) om ze weer te zien, bij te praten en heerlijk te eten. Twee weken later was het tijd voor hun tegenbezoek en kampeerden zij 2 dagen naast ons op de camping in Zoetermeer. Dat werd dus weer veel praten, nog meerl lachen en lekker eten….en natuurlijk als gids optreden bij de rondleiding door Zoetermeer en een stuk Rotterdam waar we uiteraard ook de Kubuswoningen en de Markthal moesten laten zien.

Na alle afspraken in Zoetermeer was het tijd om te verhuizen naar de kop van Noord Holland. In Warmenhuizen bij camping De Kolibrie troffen we wederom veel regen. Dus het water stond na twee dagen in de voortent en dat werd op de camping verhuizen naar een andere plek die een stuk droger was. Wel hebben we op de spaarzame droge momenten (en 1 dag zowaar zon in de middag) genoten van het schitterende Bergen en Alkmaar.

Op een regenachtige dag vermaakten we ons op een indoor midgetgolf baan, aangelegd in een schitterende vlindertuin in Waarland.

Aangezien de caravan bij een officiële dealer een jaarlijkse onderhoudsbeurt moet krijgen met een vochtmeting (dit in verband met garantie van 10 jaar waterdichtheid) verhuizen we naar het plaatsje Zeeland in Brabant waar een prima Tabbert Dealer zit (https://www.vdelzencaravans.nl).
Hier belanden we op de knusse Minicamping en B&B De Kreitsberg. Een boerenbedrijf waar Ezels de boventoon voeren. Erg grappig maar bovenal een prima camping met ruime plaatsen en prima voorzieningen. Erg vriendelijke eigenaren/beheerders (Vader en Dochter) die geen moeite sparen om het de gasten naar de zin te maken. Erg leuk.

Hier hadden we gelukkig enkele droge dagen maar eindigden we op een kletsnatte dag. Juist op die dag moesten we de caravan in de stromende regen naar de dealer brengen en later op de dag weer halen.

Op een zonnige dag moesten we erg lachen toen een ongeveer 8 jarig meisje met fiets heen en weer bleef fietsen voor onze caravan langs en na 4 keer langsfietsen aan Antoon vroeg: ” He jongen, weet jij waar het toilet is?”
Kijk als je op je 66e nog aangesproken wordt als ” jongen” dan is je hele week weer goed en ga je met een grote glimlach op weg naar de volgende bestemming.

13 gedachten over “Natte tijd in Nederland”

1. Beste Antoon en Marloes, bedankt om ons te vermelden in jullie blog.
    We hebben idd weer fantastische dagen mogen en kunnen doorbrengen met elkaar.

Voor de rest, mooi en vlot geschreven, leuk om te lezen.
    De nattigheid is toch wel een domper op de sfeer.
    We vinden het echt erg voor jullie.
    Ook in België is het net hetzelfde nat weer.
    We leven op hoop.
    Nog veel mooie momenten gewenst en we tellen al af naar ons volgend weerzien👍

Dirk & Greet – Belevenissen

1. Heel leuk weer om te lezen. En ja ook hier op Terschelling werd het weer tijdens het Oerol festival zelf steeds slechter en daarmee natter.
        Ik had zelf het geluk nog bijna 10 zonnige dagen te pakken omdat ik en hond Pascha er vanwege de opbouw voor het Oerol festival en in de hoedanigheid als camping host van andere vrijwilligers, artiesten en de crew van de crew catering, al 10 dagen was voordat het festival begon

Nu heb ik hier een zeer goede traditionele tent, Nepal geheten. Met bedden erin en op n houten vlonder gebouwd, alsook n keuken blokje en koelkast, dus zelf persoonlijk heb ik denk ik als een van de weinigen, geen echt last gehad van al die regen. De andere vrijwilligers in kleinere tentjes echter wel

Zo dit is langer geworden dan ik voor ogen had, maar dat geeft niet

De jongelui…ha en toen viel ik warempel n 20 seconden in slaap over mij schermpje, en weet ik niet meer wat ik wilde zeggen

In ieder geval gaan wij morgen weer op huis aan.

Wat een ‘bummer’ dat de caravan er zo can geleden heeft, echt jammer

Hartelijke groet,

2. Hai Antoon en Marloes, leuk om te lezen wat jullie in ons natte landje weer hebben beleefd. Jullie hebben het ook echt niet getroffen en ik denk dat jullie uitkijken naar de reis over de grens naar iets warms. Ik kan het me voorstellen.
    Succes met de volgende trip! 😘 Liefs Thea

3. Nat of droog weer jullie genieten er toch van .
    Zou ik trouwens ook doen . Ik hoop dat het de rest van de zomer wat beter wordt bij jullie ( hier trouwens ook ) .🥰😂

4. Nu werd net hier wakker in Pineda del mar ,keek naar buiten alles grijs . Ook hier verwachten ze regen op zondag . Dus dan richting Frankrijk waar 😎. Was leuk om te lezen op dat weer na . Medelijden met iedereen daar in Nederland .

5. Ach als je je op het weer instelt blijft kamperen ook onder deze omstandigheden leuk. Wij zijn nu bijna 3 maanden onderweg en hebben alles gehad😅begon met 11gr, daarna blubber tot je enkels en de laatste weken van 22 tot vandaag naar 29gr.🥵 maar je past je aan en altijd wat te beleven.
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen👍Volgens mij komt in Nederland na het weekend heel mooi weer aan🌞

6. Hallo Antoon en Marloes,
    Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Het lijkt alsof wij zelf meereizen met jullie.
    Ook fijn dat jullie de campings beoordelen.
    Die kunnen wij dan eventueel op onze wenslijst zetten. Geniet ervan.